– Це зрозуміло тому, хто постійно працює з текстами. Але, будь ласка, поясніть сказане на прикладі, більш зрозумілому нашим читачам.

Т. Л.: Перепрошую, не врахував. А для читачів… В середньому, роман, створений середньостатистичним сучасним українським письменником, має обсяг 10-12 авторських аркушів. Отже, йшлося про твір загальним обсягом 8-10 звичних нам книжок. Підкреслюю: це мав бути єдиний твір, а не кілька окремих творів!!! І це був справжній виклик, тому, що перекрити обсяг 100-105 а.а. могла лише літературна епопея — жанр, доволі таки рідкісний в українській літературі. Особливо в сучасній, яка тяжіє, все ж таки, більше до повісті, до новели.

В одному з давніх інтерв’ю я навіть нарікав на те, що у нас під виглядом романів нерідко видаються твори, які не відповідають такому жанровому визначенню. Однак читач шукає на прилавку книгарні саме романи, видавці та продавці намагаються вдовольнити читацький попит, як тільки можуть — звідси й ростуть парадокси ринку… В нашому ж випадку йшлося не про повість чи новелу. І не про роман. І не про цикл романів — бо видавець вимагав єдиного твору! А перекрити обсяг 100-105 а. а. могла лише епопея.

О. Л.: А ми з Тимуром над епопеями досі не працювали — тільки читали епічні твори! Тому як братися за написання майбутньої епопеї, ніхто з нас не уявляв.

– А в чому, власне, полягала складність?

О.Л.: Довелося розробляти нову техніку написання твору. Коли ми працюємо над історичними романами, то спочатку намічаємо героїв, які діятимуть у новому творі. Потім детально з’ясовуємо все, що тільки можна, про кожного з них — аж до найменших подробиць. Потім складаємо хронологічну таблицю, в якій відображено життя усіх майбутніх персонажів, сюди ж додаються знакові історичні події, відображені в рамках сюжету. І тільки склавши цю хронологічну таблицю, починаємо писати на її основі історичний роман.

Поделиться в соц. сетях

Share to Facebook

Share to Google Plus

Page 2 of 3 | Previous page | Next page