Володимир Арєнєв “Сапієнси”

Автор Володимир Аренєв

Видавництво Ранок

Мова Українська

Рік видання 2019

Ілюстратор Ліна Квітка

Кількість сторінок 224

Формат 170х215 мм

Палітурка Тверда Папір Офсетний

Вага 400 гр.

“Сапієнси”: ретрофутуризм і жодного моралізаторства

©Артем Киселик

Читацька рецензія на книгу Володимира Арєнєва “Сапієнси”, яка увійшла до короткого списку Книги року BBC.

“Сапієнси” створені в стилі фантастики для підлітків Золотого віку. Але від Золотого віку тут лише загальний оптимізм майбутнього, захоплення наукою та любов до неї, і ще якась неймовірна кількість відсилок та пасхалок, які зігріють душу кожному нф-фену.

Втім, для тих, хто полюбляє фентезі, їх також чимало.

Двоє друзів, учні київської школи, Мишко Неборак та Сашко Ненарок, опиняються в Школі зореплавства, на зорельоті “Стріляний горобець”. І невдовзі виявляється, що зорельот цей колись належав іншопланетянам, які прагнули захопити Землю. Навіть через багато років він приховує таємниці на своєму борту. Але чи є вони таємницями? Можливо це частина тестування, що проводять викладачі? Хлопці з друзями мають намір це з’ясувати. До того ж їм теж є що приховувати.

Писати про враження досить складно, тому що книга мені сподобалась і просто хочеться радить її шанувальникам підліткової фантастики.

У книжці, на мою думку, є головне для такої літератури – атмосфера пригод і таємниці. А ось властивого багатьом підлітковим романам моралізаторства немає – люди здійснюють вчинки, а потім стикаються з їхніми наслідками. Автор вважає, що в читача достатньо мозку, щоби самотужки зробити висновки. Друзі натрапляють на старі таємниці, торкаються нових, розв’язують задачки, геройствують – і все це під добродушний гумор та жарти для своїх, один лише барсумський літопис чого стоїть. Здається, що світ “Сапієнсів” просторий і неосяжний, тут можна вирушити назустріч пригодам разом із вірними друзями, і пригод вистачить на всіх.

Водночас “Сапієнси” не уникають серйозних питань, однією з центральних тем є відповідальність у різних її проявах: перед собою, чи перед іншими – і те, що все це лише грані однієї речі.

Page 1 of 3 | Next page